• quote 1
  • quote 2
  • quote 3
  • quote 4
  • quote 5

  • quote 1
  • quote 2
  • quote 3
  • quote 4
  • quote 5

Het werken in units levert een vorm van gezamenlijke verantwoordelijkheid op die maakt dat de talenten van collega’s en kansen voor leerlingen optimaal benut worden. Collega’s krijgen de kans om vanuit het perspectief van meerdere groepen leerdoelen te clusteren en die groepsdoorbrekend aan te bieden. Krachten en talenten van collega’s worden hierin optimaal in benut.

 

Leerlingen krijgen geclusterd maatwerk geboden in grotere groepen waar het kan en kleine groepen waar het moet. De inzet van leerkracht en assistent wordt op basis van inhoud en noodzaak verdeeld. Een leerkracht die sterk is in bijvoorbeeld lichamelijke opvoeding geeft dit aan alle groepen binnen het cluster met oog voor een doorgaande leerlijn. Zo kan dit ook gelden voor andere vakken en aandachtsgebieden.

 

Hierbinnen dient wel kritisch gekeken te worden naar het achterliggend doel; het leveren van maatwerk voor elk kind. Met name voor leerlingen met autisme kan een verschuiving in de dimensies van de pedagogiek, organisatievorm en eigenaarschap tot grote onrust leiden.

 

Het is zaak om hier binnen de unit, of op kindniveau, kritisch naar te kijken en ervoor te zorgen dat de verandering niet ten koste gaat van het welbevinden en de leerbaarheid van het kind.

 

SO/VSO St. Jan Baptist
Schoolstraat 81
6466 HV Kerkrade
045 - 541 12 98
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

esflogo

 

SO/VSO St. Jan Baptist
Schoolstraat 81
6466 HV Kerkrade
045 - 541 12 98
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

logo Movare 
 Disclaimer | Privacyverklaring | Cookiebeleid
 © 2021 - SO/VSO St. Jan Baptist | website gebouwd door logo site42
 

© 2021 - SO/VSO St. Jan Baptist
website gebouwd door logo site42
 

 

esflogo

 

Om u te voorzien van de beste online ervaring op deze website maken wij gebruik van cookies.